Tag Archives: President Vladimir Putin

#Putin’s #propagandists not known for #ethics


by Oleg Sukhov.
Dmitry KiselyovDmitry Kiselyov © AFP

Russia doesn’t have the highest standard of living or the best democratic institutions, to say the least, but many believe it is a world leader in one field – propaganda.

Since President Vladimir Putin began consolidating the country’s news media under his control in 2000, the Kremlin’s indoctrination machine has not stopped growing.

While previously it was more subtle and nuanced, Russian propaganda has become more outrageous and in-your-face since Ukraine’s EuroMaidan Revolution, which ousted President Viktor Yanukovych on Feb. 22, and the Kremlin’s March annexation of Crimea. Now it resembles Josef Stalin-era rhetoric as the last independent media are being squashed.

The pursuit of truth is not on the agenda. Demonization of Ukraine is now the main focus of the Kremlin’s propaganda, with Ukrainian events accounting for the bulk of news coverage. While previously a key task of state-controlled Russian television was to vilify the opposition, now a major goal is to label major Ukrainian politicians as “fascists,” without pointing out the relatively low support for far-right groups among the Ukrainian population or the presence of neo-Nazis among Russian-backed insurgents.

Kremlin propagandists have also tried to present the war in eastern Ukraine as being orchestrated by the United States while ignoring Russia’s direct involvement in support of separatists.

The intensification of propaganda has coincided with an economic slowdown in Russia. To boost support for the regime during the slump, Putin is now trying to create an “alternative reality” in a fashion similar to the Soviet period, Russian political analyst Dmitry Oreshkin says.

“Soviet people got used to living in two parallel realities. They were poor in objective reality but, in a virtual reality, they felt powerful,” he said. “The worse the objective reality, the better the reality created by propaganda.”

Creators of that reality have been very flexible in their ethics and principles, with the only constant being their loyalty to the powers that be.

“These people don’t have any views,” Russian journalist and writer Viktor Shenderovich told the Kyiv Post. “They read their views in their bosses’ eyes. If the Dalai Lama comes to power, they’ll become Buddhists.”

Propagandists might even genuinely believe that whoever infringes on their material interests – such as the opposition, for example – are enemies of the country, Oreshkin said.

“For them, the country is a cash cow. They don’t see a difference between the homeland and this cash cow,” he said.

Dmitry Kiselyov

One of the major pro-Kremlin journalists, Dmitry Kiselyov, first dabbled in propaganda when he worked on Soviet television in the late 1970s to 1980s.

But in the early 1990s, when freedom of speech was introduced, he became an opponent of censorship and was fired after refusing to present a censored report on the clashes between the Soviet army and protesters in Lithuania in January 1991.

“Often people seen on television screens can’t be called journalists,” he said in one of his shows in 1999. “Often they are just propagandists. A journalist’s task is to show the true proportions of the world, the whole picture.”

Shenderovich said he had met Kiselyov in 1995, when he appeared to be a stylish Westernized man and enjoyed flaunting his foreign wife.

However, in the 2000s, Kiselyov became the Kremlin’s propagandist par excellence.

He moved to Ukraine in 2000 and became the host of a talk show and chief editor of the news department on Ukrainian television channel ICTV, which was controlled by Viktor Pinchuk, the son-in-law of pro-Russian President Leonid Kuchma.

Kiselyov was then accused of whitewashing Kuchma amid a major scandal in which the president was suspected of ordering the Sept. 16, 2000 killing of journalist Georgy Gongadze. He was fired in 2003 after the channel’s staff met with ICTV chief executive Alexander Bogutsky and accused him of distorting facts.

Kiselyov then moved back to Russia and started working at Rossiya-1, a state TV channel. He has been the anchor of the Vesti Nedeli news program since 2012 and chief executive of the state-owned Rossiya Segodnya news agency since 2013.

In 2013 to 2014, Kiselyov spearheaded a media campaign to demonize the Ukrainian revolution and post-revolution authorities. In his shows, separatists in eastern Ukraine have been invariably presented as noble “freedom fighters,” while the Ukrainian government is consistently labeled as the “junta” and “punitive squads.”

Kiselyov has often been accused of factual distortions or direct lies about Ukraine. In early December 2013, he reversed the chronology of events in Kyiv, saying that the clashes between police and protesters on Bankovaya Street on Dec. 1 preceded the crackdown on Maidan Nezalezhnosti on Nov. 30.
But his masterstroke piece of propaganda came out in March, when he told his audience: “Russia is capable of turning the USA into nuclear dust.”

Kiselyov was not available by phone or e-mail for comment.

Arkady Mamontov

Unlike Kiselyov, who has called himself a “liberal,” Mamontov, another Rossiya-1 host, has positioned himself as a conservative and an advocate of Russia’s military might.

In 2012, he went to great lengths to depict the Pussy Riot punk band, which was jailed for singing an anti-Putin song at the Christ the Savior Cathedral, as a lethal threat to Orthodox Christianity, routinely calling them “blasphemers” and “possessed.” Citing John Chrysostom, a Constantinople bishop, he said in one of his shows that, “once you see a blasphemer, you should beat him.”

Arkady MamontovArkady Mamontov © AFP

Mamontov also claimed that Pussy Riot was being financed and orchestrated by exiled Russian tycoon Boris Berezovsky and the U.S.

Mamontov has been accused of ignoring the argument that Pussy Riot never insulted God in their song and only criticized Putin. Nor has he ever covered the wealth and alleged corruption of Orthodox clergy, including Patriarch Kirill, amid major scandals linked to his Breguet watch and luxury apartment in central Moscow.

Mamontov did not respond to e-mailed requests for comment sent by the Kyiv Post.

Vladimir Solovyov

Vladimir Solovyov, also a host on Rossiya-1 television, is subtler than hardline propagandists Kiselyov and Mamontov.

From time to time, he has criticized some of the government’s policies but only to a certain extent. He still mostly toes the party line and is viewed by analysts as the more liberal pillar of the Kremlin propaganda machine.

Initially his shows tended to present two opinions – the pro-Kremlin one and that of moderately opposition-leaning people. Criticism of the Kremlin was toned down, however, and popular opposition leaders like Alexei Navalny were banned from the shows.

Vladimir SolovyovVladimir Solovyov © AFP

However, as Kremlin propaganda became more virulent after the Ukrainian revolution and the annexation of Crimea, the space reserved for opposition viewpoints drastically shrank, and now Solovyov’s show mostly presents pro-Kremlin views.

Solovyov denied, however, that he was a propagandist, saying that only those who had not listened to his radio and television shows can label him as one.

Who cares what fools say?” he said by phone.

Solovyov added that it did not make sense to accuse him of propaganda after Valery Boyev, an official of the presidential administration, filed a libel lawsuit against him in 2008.

Margarita Simonyan

While the trio of Mamontov, Kiselyov and Solovyov target the domestic audience, Margarita Simonyan is in charge of the Kremlin propaganda machine’s foreign façade. She has been the editor-in-chief of English-language television channel Russia Today since 2005, and the chief editor of the Rossiya Segodnya news agency since 2013.

Simonyan, a fluent English speaker whose task is to send Putin’s message to the outside world, is more sophisticated than those catering to locals.

Russian President Vladimir Putin (L) and Margarita Simonyan (R).Russian President Vladimir Putin (L) and Margarita Simonyan (R). © AFP

She has denied that the government dictated content to RT, but earlier this year she presided over an exodus of foreign journalists who left the channel because of what they saw as extremely biased coverage of Ukraine.

The Ukrainian site Stopfake.org, which specializes in debunking Russian propaganda, said that some of the most blatant cases of lies and manipulations came in reports about the crash of Malaysia Airlines’ MH17 flight. RT accused the Ukrainian army of shooting down the airliner, saying the rocket was aimed at Putin’s plane, for example.

Simonyan was not available for comment by e-mail or phone.

Stephen Cohen

Stephen Cohen, a scholar of Russian studies at Princeton University and New York University, is also spreading the Kremlin’s message abroad.

Cohen might be described as “an agent of influence” – a KGB term used to describe opinion leaders in the West who lobbied the Soviet Union’s interests, Oreshkin said. Some of them were paid for that, while others were motivated by ideological reasons, he added.

Cohen represents the part of the American left that used to admire some aspects of the Soviet Union and transferred their allegiance to Putin, who has increasingly appealed to the Soviet legacy. While Cohen criticized some Soviet policies, he was an ardent fan of Mikhail Gorbachev’s perestroika and a vehement critic of anti-communist President Boris Yeltsin.

In 2008, Cohen asserted that Putin “ended Russia’s collapse at home and re-asserted its independence abroad.” He has paid little attention to problems with free speech, freedom of assembly, rule of law and separation of powers in Russia, as well as to pervasive corruption that has only worsened since Putin came to power.

Cohen has also accused Ukrainian authorities of “war crimes” while ignoring numerous reports on kidnappings, torture, rape and murder by pro-Russian insurgents.

Cohen could not be reached by phone.

Sergei Kurginyan

Another admirer of the Soviet Union is Sergei Kurginyan, a theater director and political activist.
He was an informal advisor to the Politburo, the Communist Party’s management body, in the late 1980s. Kurginyan subsequently supported a pro-Soviet coup attempt in 1991, and backed the parliament, controlled by communists, in its violent standoff with Yeltsin in 1993.

This, however, did not prevent him from throwing his support behind Yeltsin before the 1996 presidential election and authoring the “Letter of 13,” an address by Russia’s most powerful tycoons in support of the president.

Kurginyan experienced another U-turn in the 2000s, when he became a vehement critic of Yeltsin and the tycoons. From 2011 to 2013, Kurginyan organized numerous rallies in support of Putin, describing Russia’s anti-Kremlin protest movement as an attempt by the West to organize “an Orange Revolution” in Russia similar to the Ukrainian revolution of 2004.

In the past few months Kurginyan was caught on video visiting with rebels in eastern Ukraine to consult them on strategy and coordinate supplies and aid from Russia.

A spokeswoman for Kurginyan said he was not available because he was on a business trip.

Alexander Dugin

While Kurginyan looks to the Soviet empire as the “golden age,” Alexander Dugin is an Orthodox Christian monarchist who idealizes the times of the Russian Empire.

Dugin’s extreme version of Russian Orthodox conservatism has been widely ridiculed.

In 2010, he became a target of jokes after publishing a video in which he says that shaved men represent a “purely hellish sodomite type” and that shaving is effectively tantamount to castration.
“Whoever puts a razor to his beard shall be damned and shall burn in hell,” he said. “Love for beards can even lead a person to heaven… For modern Orthodox conservatives, a man without a beard is no man.”

In 1980, he joined a neo-Nazi group called “the Black SS Order,” according to Russian news agency Stringer. This did not prevent him from claiming recently that he supported a pro-Russian anti-fascist movement fighting against Ukrainian Nazis.

In 2003, he became the leader of the International Eurasian Movement, which aims to integrate Russia with former Soviet republics into a superpower called the Eurasian Union.

Alexander DuginAlexander Dugin © AFP

Dugin has advocated Russia’s territorial expansion and the resurrection of the Russian Empire, saying that an independent Ukraine was a key obstacle to this.

“Ukraine’s sovereignty is such a negative phenomenon for Russian geopolitics that it can easily provoke a military conflict,” he wrote in the Foundations of Geopolitics, first published in 1997. “Ukraine as a sovereign state with such territorial ambitions is a great threat for the whole of Eurasia… Strategically, Ukraine must become Moscow’s southeastern projection.”

Since the war in eastern Ukraine began in April, he has repeatedly called for killing Ukrainians.
“Idiots should be purged from Ukraine,” he wrote on Facebook in August. “A genocide of cretins is the obvious solution… I don’t believe that these are Ukrainians. It’s just some bastard race that emerged from sewer manholes.”

In an interview with Abkhazia’s Anna News in May, he said he was ashamed of his own Ukrainian blood and wanted it to be “purged by the blood of scum – of the Kyiv junta.”

“As long as the scum is in Kyiv, Russian people… can’t exist peacefully. Either (Kyiv) should be destroyed and built anew, or people should come to their senses,” Dugin said. “Kill, kill and kill! There should be no talk anymore!”

A spokeswoman for Dugin told the Kyiv Post by phone that he did not talk to Ukrainian media and that he was abroad.

Alexander Prokhanov

Writer Alexander Prokhanov, one of Russia’s most prominent Stalinists, is also an advocate of reviving the Russian Empire. He espouses a kind of mysticism based on Russian cosmism, a philosophical and cultural movement of the early 20th century.

Even when Putin pursued largely liberal economic policies, lambasted by many leftists, Prokhanov abstained from harshly criticizing the president, believing the ruler’s authority to be sacred.

In 2002, Prokhanov wrote a book called Mr. Hexogen, in which the ‘Chosen One,’ a character based on Putin, is presented as a sacred image of power and turns into a rainbow. The novel is rife with Soviet and religious symbolism, with Lenin’s corpse in the mausoleum guarding the Kremlin from the subterranean Serpent.

Prokhanov is also well known for his pompous and flamboyant oratory.

Alexander ProkhanovAlexander Prokhanov © AFP

“Militiamen who had just come from Novorossiya ascended the top of the hill and scattered earth from Savur-Mohyla, which had just been freed from cruel punitive squads,” he wrote earlier this month in his Zavtra newspaper. “The people sang praises and rejoiced, seeing that the sacred land of martyrs is being united with the Russian land.”

While routinely accusing Ukrainian authorities of terrible atrocities, Prokhanov has consistently praised the regime of Joseph Stalin, whose death toll is estimated at millions of people.

Speaking with the Kyiv Post by phone, Prokhanov agreed that he was an “apologist for the Kremlin.”

“I’m definitely not an apologist for the Supreme Rada or (Ukrainian President Petro) Poroshenko,” he said.
Addressing accusations that he supported Stalin’s repressions, he said, “other people say I’m the most merciful person, and a child’s tear is more important for me than any ideological differences.”

Dmitry Tsorionov, aka Enteo

Like Prokhanov, Orthodox activist Dmitry Tsorionov, also known as Enteo, believes Putin’s power to be sacred on religious grounds.

He has participated in numerous attacks on Pussy Riot’s supporters, LGBT protests and contemporary art venues as part of the Kremlin’s crackdown on dissent.

Enteo, a Christian fundamentalist and a vehement supporter of Patriarch Kirill, the leader of Moscow Patriarchate, believes that “all authority comes from God.”

He told the Kyiv Post that he respected Putin but denied that he was an apologist for the Kremlin. He said, however, that any government, including Putin’s, was sacred if blessed by the church.
On Sept. 7, he delivered a lecture that addressed the following questions: “Is Vladimir Putin God by nature or only by grace? Can one worship Vladimir Vladimirovich as God on earth?”

In Russia, it seems, there is no shortage of those who already do.

(Kyiv Post staff writer Oleg Sukhov can be reached reaganx84@gmail.com).


Kyiv Post.

Russia Starts Building Military Bases in the Arctic. #Russia #Arctic #Putin #Alaska


By Matthew Bodner and Alexey Eremenko.
By the end of 2014, Russia will have moved military units to Kotelny Island, located north of the Sakha Republic in eastern Siberia, and a motorized rifle brigade to Alakurtii, a village in Murmansk oblast, to coincide with deployments to the Franz Josef Archipelago and Novaya Zemlya.By the end of 2014, Russia will have moved military units to Kotelny Island, located north of the Sakha Republic in eastern Siberia, and a motorized rifle brigade to Alakurtii, a village in Murmansk oblast, to coincide with deployments to the Franz Josef Archipelago and Novaya Zemlya. Wikicommons

Set on restoring the once formidable Soviet military presence in the highly contested and resource-rich Arctic, the Russian military has begun building new military bases in the region, a Defense Ministry spokesperson said Monday.

“On Wrangel Island and Cape Schmidt, block-modules have been unloaded for the construction of military camps. The complex is being erected in the form of a star,” Colonel Alexander Gordeyev, a spokesperson for the Eastern Military District, was quoted as saying by RIA Novosti.

Russia has been talking about militarizing the Arctic for years as part of its greater strategy to explore and industrialize the pristine region, which is wealthy in oil and gas and offers a strategic trade route capable of rerouting the global trade flows.

The locations named by Gordeyev are deep into the Arctic circle in the Chukchi Sea, close to Alaska.

President Vladimir Putin in April stepped up his commitment to the region, calling for the creation of a unified command structure to coordinate military operations in the Arctic and create a new government entity to execute Russia’s policy in the region.

Putin sees control of the Arctic as a matter of serious strategic concern for Moscow. Below the Arctic lies vast stockpiles of largely untapped natural resource reserves; estimates vary, but the more optimistic ones put the undiscovered reserves of oil and gas in the Arctic at 13 and 30 percent of the world’s total, respectively.

Russia is vying for control of the region’s oil, gas and rare metals with the other “polar nations” — Canada, Denmark, Norway and the U.S. — leading many observers to point at the region as one of the world’s most volatile flashpoints.

The construction of the new Arctic bases, which will be the first new facilities established in the area since the Soviets abandoned their Arctic positions in the waning years of the Cold War, marks a milestone in Russia’s militarization of the region.

Wrangel Island is classified by the Russian government as a nature reserve and was never used by the Soviets as a military base. In late August, the Russian navy carried out an expedition to the island and planted a flag, which Pacific Fleet spokesperson Captain First Rank Roman Martov said “heralded the station of the first ever naval base on [Wrangel Island].”

Cape Schmidt, on the other hand, saw use during the Cold War as a base for long-range strategic bombers. The Soviet government established airbases throughout the Arctic for its bomber fleet, as this was the closest geographic point to the United States.

The two sets of 34 prefabricated modules being installed on Wrangel Island and Cape Schmidt will contribute to Putin’s aspirations by giving Russia’s Arctic forces a comfortable home in an unforgiving environment. The base will consist of residential, commercial, administrative and recreational units, RIA Novosti reported.

Roman Filimonov, director of the Defense Ministry’s department for state procurement of capital construction said in July that it intends to establish six such compounds in the Arctic “to further develop the stationing of ground forces in the Arctic … They will be contemporary military communities. We will call them ‘The North Star’ since the shape of the community resembles a star.”

Militarization

Meanwhile, Russia’s Northern Fleet, which is based out of Murmansk, in the western part of Russia’s vast Arctic territory, is being reinforced with Russia’s newest nuclear attack submarines — the Yasen-class. The first Yasen, called the Severodvinsk, joined the Northern Fleet in June. With three additional vessels slated to follow her, the Yasen-type submarines will phase out the older Soviet-era Akula and Alfa-class attack submarines. This will leave Russia with a formidable underwater force to complement the already hard-hitting capabilities of the Northern Fleet.

Such developments have alarmed the other members of the so-called Arctic Council, a group of nations that share borders in the region. In late August, Canadian Foreign Minister John Baird raised the alarm on Russia’s military buildup in the region, vowing that it would not hesitate to defend Canadian sovereignty in the Arctic.

By the end of 2014, Russia will have moved military units to Kotelny Island, located north of the Sakha Republic in eastern Siberia, and a motorized rifle brigade to Alakurtii, a village in Murmansk oblast, to coincide with deployments to the Franz Josef Archipelago and Novaya Zemlya.

By 2015, Russia hopes to restore the entirety of its former-Soviet defense infrastructure in the region, RIA Novosti said.

Resource War

Russian state companies Gazprom and Rosneft, which have a monopoly on Arctic oil and gas exploration, have worked since 2011 to begin production in the region.

Gazprom’s Prirazlomnaya offshore platform in the northern Pechora Sea shipped the first tanker with 70,000 tons of Arctic-grade oil in April.

But further exploration has come into question due to U.S. and EU sanctions that have curbed sales of equipment for oil and gas exploration in the Arctic to Russia as part of penalties imposed over Moscow’s alleged meddling in war-torn Ukraine.

Gazprom and Rosneft lack the technologies for offshore drilling in freezing seas, which led the former to partner with Royal Dutch Shell and the latter with ExxonMobil and Statoil on their Arctic projects.

Arctic oil exploration is vehemently contested by environmentalists, who say it is unprofitable — with production costs estimated at from $115 up to $700 per barrel — and hazardous for the Arctic’s fragile ecosystem, given the absence of technologies to efficiently clean oil in freezing seas.

Greenpeace stormed the Prirazlomnaya twice, in 2012 and 2013, to protest its operations. However, Russian security services detained the activists at gunpoint during the non-violent protest last year and charged them with piracy and later hooliganism, a criminal offense. They were released on amnesty after several months in prison in what Greenpeace called an intimidation campaign.

Adding insult to injury, Wrangel Island is a UNESCO World Heritage site, where any construction, let alone massive military deployment, is forbidden.

The Defense Ministry did not comment on the island’s protected status on Monday.

(Contact the authors at bizreporter@imedia.ru and a.eremenko@imedia.ru).


The Moscow Times.

Blaming Putin’s Behavior, Dutch Literary Translator Refuses Pushkin Medal #HansBolland #PushkinMedal #Putin


The Medal of PushkinThe Medal of Pushkin is given for achievements in the arts and culture, education, humanities and literature.

Citing his lack of regard for President Vladimir Putin, a Dutch translator known for bringing some of Russia’s greatest literary works to Dutch bookshelves has refused to accept the coveted Medal of Pushkin, Dutch NRC news website reported on Saturday.

“I would with great gratitude accept this honor if it wasn’t for President Vladimir Putin, whose behavior and way of thinking I despise. He represents a big threat to freedom and peace on our planet,” translator Hans Bolland wrote in response to an invitation to the Kremlin to receive the award from Putin himself in November.

“Every connection between him [Putin] and me, his name and the name of Alexander Pushkin, is disgusting and intolerable for me,” Bolland wrote in his letter.

Bolland sent his strongly worded rejection letter to the Russian Embassy in The Hague.

Bolland would have been the first Dutch national to receive the Medal of Pushkin, which was established by the Russian government in 1999 to commemorate extraordinary individual achievements in arts and culture.

Bolland is Holland’s foremost translator of Russian literature, having brought Dutch readers the works of such literary greats as Pushkin and Lermontov, as well as contemporary authors. Between 1992 and 1996, he taught Dutch language and literature at St. Petersburg State University.


The Moscow Times.

#Russia: Justice Ministry Adds 2 More Russian NGOs to Foreign Agents List #soldiersmothers


Soldiersmothers.ruThe St. Petersburg branch of the Soldiers’ Mothers group.

The Justice Ministry has added two beleaguered NGOs to its list of “foreign agents,” according to the ministry’s online registry.

Two St. Petersburg-based organizations, the Institute for Information Freedom Development and Soldiers’ Mothers of St. Petersburg, are the latest NGOs to be labeled foreign agents under a controversial law passed in 2012 under which the tag is applied to NGOs with any foreign funding whose activities can be defined as “political.”

Both of the organizations have made headlines over run-ins with the authorities in recent weeks.

This month, Jennifer Gaspar, the U.S. wife of the Russian founder of the Institute for Information Freedom Development, Ivan Pavlov, was deported after being deemed a national security threat. No grounds were provided by the Federal Migration Service for the decision. Both Gaspar and Pavlov cited his organization’s work, as well as the fact that Gaspar had worked as a consultant for a range of other NGOs in Russia during the 10 years she had lived here.

The St. Petersburg branch of the Soldiers’ Mothers group made waves earlier this week when its head, Ella Polyakova, who is also a member of the Kremlin’s human rights advisory body, said Russia had invaded Ukraine.

“When masses of people, under commanders’ orders, on tanks, APCs and with the use of heavy weapons, are on the territory of another country, cross the border, I consider this an invasion,” Polyakova said in comments to Reuters.

In a separate interview with independent television channel Dozhd on Wednesday, Polyakova said 100 injured Russian paratroopers had been flown to a St. Petersburg hospital from an undisclosed location, and that Russian soldiers in Dagestan had been paid 250,000 rubles ($7,000) to fight in Ukraine. Both claims were touted by journalists as proof that Russia had begun military operations in Ukraine.

Despite speculation that Polyakova’s statements had prompted the Justice Ministry to include the group on the “foreign agent” list, a statement on the group’s website posted earlier this month says the group has faced harassment by authorities ever since the adoption of the law in 2012.

The law has sparked concerns among many activists who say the “foreign agent” label carries negative Cold War connotations and that the move signals a government crackdown on civil society.

In early June, President Vladimir Putin stirred more criticism after signing legislation amending the original law — which required the NGOs themselves to register as “foreign agents” — to allow the Justice Ministry to apply the label to organizations without their consent.

Other organizations on the list include the election monitoring group Golos and the human rights organizations Agora and Memorial.


The Moscow Times.

Hundreds protest in Wales before NATO summit #WarinEurope #Putin #NATO


War is comingSupporters take part in the ‘No to NATO’ protest march in Newport, south Wales, Saturday, Aug. 30, 2014.

LONDON (AP) — Hundreds of anti-war protesters have marched through the Welsh city of Newport before a major NATO summit there next week.

About 1,000 peace activists holding banners and placards that read “No to NATO” and “Stop NATO Expansion” marched Saturday in a peaceful procession.

The Sept. 4-5 summit at Newport’s Celtic Manor Resort will be attended by more than 150 heads of state and officials.

Police have said that about 9,500 officers from around Britain will secure the event, which is expected to draw a large number of protesters. Authorities have warned that a minority of protesters is expected to disrupt proceedings and challenge police.


Associated Press.


War is coming, it is just a matter of when.

Unless Putin’s ‘Land Grab War’ is halted’ war will be coming to europe whether we like it or not! President Putin has not hidden the fact that he wants to rebuild the soviet union, and like Hitler before him he is power hungry, he will want more… “Don’t mess with nuclear Russia”, Putin has said, is he bluffing? time will tell.

Take A Stand.